جواهرات مسی چیست؟ اگر تا به حال در بازار محلی گشت زده اید ، احتمالاً میزهای جواهرات با قطعات پیچیده مس را دیده اید. در واقع ، مس یک فلز جواهرات بسیار محبوب است که در سبک های مختلف موجود است. با این حال ، مس منحصر به جواهرات نیست. مس پول ارزی است ، فکر می کنید سکه آمریکا ، رنگ موی درخشان و چشم نواز و یک فلز صنعتی که برای ماشین آلات ، سلاح ها ، ساختمان و فناوری استفاده می شود.

به خواندن ادامه دهید تا هر آنچه در مورد زیورآلات مسی و فواید استفاده از آن می دانید بیاموزید.

مس چیست؟

مس یک ماده معدنی ضروری است ، به این معنی که به طور طبیعی در بدن انسان ، بلکه در طبیعت نیز وجود دارد. مس دارای رنگ قهوه ای مایل به قرمز است و یک فلز طبیعی نرم و نرم است. با گذشت زمان ، مس یک پتینه سبز منحصر به فرد ایجاد می کند که در مجسمه آزادی در شهر نیویورک دیده می شود.

امروزه روش های مختلفی برای استفاده از مس وجود دارد ، از ارز گرفته تا ساخت و سازهای صنعتی ، سقف سازی تا جواهرات و موارد دیگر. از آنجا که مس بسیار جهانی است ، از کجا آمده و چه زمانی برای اولین بار به عنوان فلز استفاده شده است؟

جواهرات مسی
جواهرات مسی

مس از کجا آمده است؟

مانند بسیاری از فلزات معروف جواهرات ، مس ماده معدنی موجود در طبیعت است. این تنها مکانی نیست که مس زندگی می کند. در واقع ، مس یک عنصر کمیاب در بدن ما است که به اندام ها و متابولیسم بدن به درستی کار می کند. مس همچنین قدیمی ترین فلزی است که وجود دارد و اولین فلزی است که بشر از آن استفاده کرده است.

با این حال ، مس قبل از تبدیل شدن به یک فلز صنعتی و جهانی ، قدمت آن به دوران ماقبل تاریخ برمی گردد. بین سالهای 3300 و 1200 قبل از میلاد ، مس برای ابزارهای ابتدایی در خاورمیانه استفاده می شد.

با گذشت زمان و با پیشرفت های فنی ، مس به یک آلیاژ فلز محبوب و فلز جواهرات تبدیل شد.

چگونه جواهرات مسی استفاده می شود؟

مس با رنگ نارنجی قرمز منحصر به فرد خود بسیار قابل انعطاف و چشم نواز است ، و این ماده را برای استفاده در جواهرات به ماده ای عالی تبدیل می کند. اگرچه مس در حال حاضر یک فلز جواهرات محبوب است ، اما برای هزاران سال از آن استفاده شده است. در حقیقت ، اولین استفاده ثبت شده از جواهرات مسی به قرن 8 قبل از میلاد برمی گردد.

مس به دلیل رنگ خاک طبیعی نارنجی که دارد ، فلزی زیبا از جواهرات است. حتی بهتر ، همه کاره است زیرا شکل دهی ، حکاکی و حکاکی آن آسان است.

قطعات محبوب جواهرات مسی شامل دستبند ، آویز و انگشتر است. غالباً ، مس با چرم ، یا فلزات دیگر مانند نقره استرلینگ یا طلا جفت می شود تا سبک پرنعمت آن برجسته شود. گوش به زیبایی از گوشواره ها تعریف می کند ، به خصوص آنهایی که دارای سنگ های قیمتی گرانبها در زنگ های زمین مانند قرمز ، آبی و سبز هستند.

نحوه تمیز کردن جواهرات مسی

برای تمیز و براق نگه داشتن جواهرات مسی می خواهید مرتباً تمیز کنید. جواهرات مسی را با آب گرم و صابون بشویید. همچنین می توانید از برس نرم و موی زده برای تمیز کردن ملایم مواد زائد استفاده کنید.

برای محافظت از جواهرات مسی در برابر لکه دار شدن ، می توانید آنها را با یک ماده اسیدی مانند لیمو یا سرکه جلا دهید. کافی است تا 20 دقیقه جواهرات را در مایع اسیدی خیس کنید و سپس آنها را بشویید.

همچنین ممکن است از خود بپرسید ، آیا می توانید با جواهرات مسی دوش بگیرید و آیا جواهرات مسی خیس می شوند؟ کاملا! در واقع ، آب گرم به تمیز نگه داشتن جواهرات مسی شما کمک می کند.

 

بدلیجاتبیشتر

290,000 تومان
188,000 تومان
290,000 تومان
338,000 تومان
618,000 تومان
248,000 تومان
268,000 تومان
268,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *