noghre
noghre

هر آنچه باید درباره نقره بدانیم

تاریخچه

هر آنچه باید درباره نقره بدانیم در کتاب جنسیس (Genesis) گفته شده است. در کتاب جنسیس به تاریخچه ای از این فلز اشاره شده است. فروشکاه سیلور تی تی برای شما خلاصه ای از این کتاب ارزشند را تهیه کرده است تا با شما عزیزان در میان بگذارد. که در آن موقعیت کشف این عنصر را در تپه های سرباره، در آسیای صغیر و جزایر دریای اژه میدانند. در گذشته برای نامیدن این فلز از کلمه سیم استفاده میکردند. این فلز محبوب از هزاره چهارم قبل از ميلاد به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنایع مختلف استفاده بسیار فراوانی میشود از جمله : ظروف آشپزخانه، وسایل تزیینی، صنعت و….

کاربرد

در استفاده از از این فلز، از این عنصر به صورت خالص استفاده نمیشود و برای استفاده از آن، آن را با یک یا چند فلز دیگر آلیاژ میکنند تا بتوانند از این فلز عالی استفاده کنند. در این مطلب هر آنچه باید درباره نقره بدانیم مهمترین و بارزترین مصرف این فلز، در ضرب سکه است. همچنین مصرف های فراوان و گوناگونی در صنایع مختلف دیگر دارد مانند: جواهر سازی، طروف  و… دارد. یکی دیگر از ویژگی های این عنصر با ارزش مقاوم بودن و استقامت آن در برابر خوردگی و ضربه است که از این رو این فلز پر استفاده را در صنایع دیگری مثل: تولید ابزار آلات جراحی، لحیم و باطری های بسیار مقاوم و پر قدرت استفاده میشود.

مشاهده محصولات

خواص

همانطور که گفتم این فلز مشهور یکی از محبوبترین و پر استفاده ترین فلز های دنیاست. این فلز پر استفاده، خواص و فواید بسیاری دارد که باعث حیرت زدگی شما میشود.

  • تاثیر بر گردش خون
  • تسکین درد
  • از بین برنده 600 نوع میکروب

انواع نقره های استفاده شده در جواهر آلات

یکی از پر استفاده ترین صنعت هایی که از این فلز استفاده میکند، صنعت جواهرات است که استفاده گسترده ای از این فلز دارند و روز به روز استفاده از این عنصر پر استفاده در این صنعت افزایش پیدا میکند.

در محتوای هر آنچه باید درباره نقره بدانیم حالا به انواع فلز نقره و آلیاژ های آن میپردازیم.

نقره خالص 999

نقره ی خالص نزدیک ترین فلز به عنصر اصلی آن است. دلیل اینکه در این آلیاژ از 999 استفاده شده است، به این معنا است که 99.9% این فلز خالص است و 0.1% باقی مانده مقادیری از دیگر عناصر هستند. در هر آنچه باید درباره نقره بدانیم به مطالب زیادی اشاره میشود از جمله:  نکته بارز اهمیت این فلز این است که نقره خالص نسبت به جلای روشن استرلینگ، درخشندگی بیشتر دارد. این الیاژ عالی معمولا دارای رنگ خاکستری و تا حدودی کدر است. عنصر فلز خالص، بسیار نرم است و به راحتی و سادگی خراشیده یا تغییر شکل میدهد. از این رو به دلیل نرم بودن این آلیاژ اغلب در ساخت گوشواره و گردنبند به کار میبرند.

نقره استرلینگ 925

از استرلینگ به عنوان استاندارد ترین نوع نقره یاد میشود. در این نوع 92.5% از عنصر اصلی آن، و 7.5% باقیمانده از عناصر دیگر مانند نیکل و مس یا برخی دیگر از عناصر تشکیل شده است. یکی از مهمترین نکات هر آنچه باید درباره نقره بدانیم استفاده عدد 999 در این نوع آلیاژ است. نقره استرلینگ یا نقره 999 سخت تر است، اما در مقایسه با فلز های دیگر از نرمی بسیاری برخوردار است. این نوع فلز در مقابل لحیم کاری، گرما دهی و شکل دهی بسیار مقاوم است

نقره آرژینتیوم

آلیاژ آرژنتیوم از 92.5% نقره استفاده میشود و گاهی وقت ها در موقعیت های استفاده مختلف، این مقدار کاهش یا افزایش میابد و باقی این آلیاژ از عناصری مانند: مس و عنصر ژرمانیم استفاده میشود. دلیل استفاده از ژرمانیم در این عنصر سخت تر نمودن این آلیاژ است. در هر آنچه باید درباره نقره بدانیم ذکر میشود که مهمترین مزیت این فلز مقاومت بی اندازه در برابر کدر شدن است. همچنین نکته ای باید بگویم که آرژنتیوم بدون استفاده از لحیم کاری نیز ذوب میشود. این فلز نسبت به فلز های دیگر هزینه بسیار بالاتری نیز دارد و بسیار کمیاب است.

نقره سکه

نقره سکه در گذشته یکی از رایج ترین نوع مورد استفاده سکه بود. در یکی از کتاب های دانستنی های نقره گفته شده است که آلیاژ نقره کار شده در نقره سکه 90% نقره و 10% آن مس است که عدد 900 بر روی آن قرار داده میشود و به دلیل اینکه از زمان های بسیار قدیم این نام را ذکر میکردند دیگر نوع عددی آن را استفاده نمیکند. هنوز هم سکه های نقره یافت میشوند اما بسیار قویمی و غیر قابل استفاده هستند و از آن ها به عنوان سکه کلکسیونی ذکر میشوند.

نقره

جواهراتی که بر روی آن ها نام نقره قرار دارد و با این نام به فروش میرسند بسیار گیج کننده هستند. یکی از مطالب مهم هر آنچه باید درباره نقره بدانیم نام گذشته این فلز است. شاید این نام کاربرد و استفاده فراوانی داشته باشد اما باید نوع آن مشخص شود. در غیر این صورت ممکن است عنصر استفاده شده در این محصول مرقوب و با کیفیت نباشد و قانون تولید کنندگان حواهرات و بر روی محصول تولید شده انگ بزنند و پس از طرح نهایی محصول بر روی آن برچسب بزنند.

شما در مطلب دانستنی های نقره یا هر آنچه باید درباره نقره بدانیم دانستید که انواع نقره چیستند و چه ویژگی هایی دارند. در انواع نقره های فروشگاه ما میتوانید انواع گوشواره گردنبند دستبند را ببینیند.

یکی از خاص ترین نیم ست های ما نیم ست طرح تاج است حتما ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *