تفاوت زنجیر مردانه و زنانه

زنجیر، یکی از اکسسوری های جدا نشدنی در مردان و یکی از زیورآلات مهم در خانم ها می باشد. اگر در یک میهمانی و دورهمی جمع هستید، حتما به گردن آقایان یا گردن عشق تان، زنجیرهای زیبایی را دیده اید. آقایان هم علاقه دارند از این اکسسوری های جذاب استفاده کنند. اگر دوست دارید همسر و عشق تان را خوشحال کنید، حتما به او یک زنجیر هدیه بدهید. اما باید سعی کنید زنجیر مخصوص به آقایان را به او بدهید. اگر هنوز شناختی از زنجیر مردانه ندارید و نمی دانید تفاوت زنجیر مردانه و زنانه در چیست، حتما تا آخر مطلب را بخوانید تا در مورد زنجیر مخصوص آقایان، نکات مهمی را یاد بگیرید.

ما در این جا به دو پرسش مهم پاسخ داده ایم:

  1. تفاوت زنجیر مردانه و زنانه در چیست؟
  2. مدل های پرطرفدار زنجیر مردانه، کدام است؟

تفاوت زنجیر مردانه و زنانه

تفاوت زنجیر مردانه و زنانه0

دنیای زیورآلات، دنیای وسیعی است. شاید خیلی ها فکر می کنند که زیورآلات فقط مخصوص خانم هاست. اما این یک تصور اشتباه است. شاید آقایان بنا به دلایل پزشکی یا مذهبی، از مصرف زیورآلات با جنس طلا منع شوند، اما دیگر اجناس مانند نقره و تیتانیوم و سنگ ها و زنجیرهای قیمتی مانند عقیق و پلاتینیوم و غیره، برای آقایان هم کاربرد دارد. البته زنجیر مردانه و زنانه تفاوت های آشکاری دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زنجیرهای مخصوص آقایان، کمی بافت و نقش درشت تر دارد. البته در بین زیورآلات خانم ها هم گاهی وقت ها زنجیرهای درشت نقش، پیدا می شود که اکثرا از جنس طلا هستند. اما در کل، زنجیرهای درشت نقره و تیتانیوم و پلاتینیوم، مخصوص آقایان است.
  • اکثر زیورآلات مردانه که از جنس طلا هستند، مانند زنجیر طلای مردانه، کاملا و یک دست از طلا نیستند. گاهی قطعات و الحاقیاتی از جنس چرم به آنها آویزان است.
  • نقش و طرح زنجیر مردانه با زنانه بسیار متفاوت است. اگر به ویترین یک طلافروش یا نقره فروش نگاه بیندازید، متوجه می شوید که دستبند و زنجیر مردانه، عموما کلفت تر و ضخیم تر می باشد. طرح های روی آن بیشتر به چشم می آید. اما طرح زنجیر زنانه بسیار ریزتر است.
  • فروش زنجیر مردانه نسبت به زنجیر زنانه، خیلی کمتر است.
  •  ویژگی های زنجیر مردان و زنان بسیار متفاوت است. اکثر خانم ها از جنس طلا استقبال می کنند ولی آقایان بیشتر از جنس تیتانیوم و پلاتینیوم استقبال می کنند.

مدل های پرطرفدار زنجیر مردانه

تفاوت زنجیر مردانه و زنانه1

زنجیرها در بین خانم ها و آقایان در زیورآلات و اکسسوری، جایگاه بسیار ویژه ای دارد. اگر خانم ها از طلا و زیور آلات نمی گذرند، آقایان هم جدیدا همین طور شده اند. آقایان دوست دارند در کنار تیپ و استایل خود، با زنجیر مردانه، جذاب تر به نظر برسند.

برخی از زنجیرهای معروف که آقایان می توانند از طرح آن ها در جهت تکمیل استایل خود استفاده کنند، شامل موارد زیر است:

1.زنجیرهای کورب curb:

 این زنجیر که در انگلیسی به معنای چوب خمیده است، شکل و طراحی جالبی دارد. وقتی روی سطح مسطح قرار می گیرد، صاف و یک دست است ولی روی دست یا گردن، حالت خمیده دارد. در ایران به این زنجیر، کارتیر هم گفته می شود. در بین آقایان، استفاده از کارتیر با جنس نقره و تیتانیوم، بسیار مرسوم است

2.زنجیر رامبو یا لنگر دریایی:

این زنجیر هم در بین آقایان، طرفداران خاصی دارد.این زنجیرها شبیه به زنجیر لنگر در کشتی هاست. تقریبا بیضی شکل است و در میان هر بیضی، یک نوار افقی رد شده است. شکل زیبایی دارد و اکثرا با جنس نقره و طلا ساخته می شود.

3.زنجیر بیزانس:

این زنجیر دارای یک شکل بسیار پیچیده است. این زنجیر به سبک زنجیرهای امپراتوری بیزانس است. همین پیچیده بودن، و شکل خاص آن، باعث شده تا در میان مردان، بسیار مورد توجه باشد.

 4.زنجیر توپی:

این زنجیر که به شکل توپ دایره ای شکل است، هم به صورت گردنبند و هم دستبند در بازار یافت می شود. بسیار شیک و برای آقایان مناسب است. کمتر پیش می آید که خانم ها مجذوب این نوع زنجیرها شوند.

لازم به ذکر است که انواع زنجیرهایی که برای مردان تولید می شود، بسیار بیشتر از این 4 مورد است. ولی پرطرفدارترین زنجیرها در بازار، جزء همین 4 مورد ذکر شده است. موارد دیگری از نوع زنجیر وجود دارد که از آن جمله می توان به زنجیر خوشه گندمی، زنجیر امگا، زنجیر ماری، زنجیر کاپلی، زنجیر تیغه ماهی و غیره، اشاره کرد.

جمع بندی

تفاوت زنجیر مردانه و زنانه، گاهی وقت ها آنقدر کم و کوچک است که تشخیص آن به راحتی صورت نمی گیرد. باید زنجیرها و زیور آلات را به خوبی بشناسید تا بتوانید این تفاوت ها را درک کنید. بهترین مشاور شما، همان فروشنده است. اگر خرید اینترنتی می کنید که مطمئن باشید، دسته بندی زیورآلات مردانه و زنانه جدا از یکدیگر است. اما در خرید حضوری، بهترین مشاور، فروشنده است و می توانید از خود او کمک بگیرید. البته در مقاله دیگری در مورد فرق زنجیر طلا با بدل صحبت کرده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *