آیا زنجیر نقره سیاه می شود؟

زنجیر نقره یکی از محبوب ترین اکسسوری هایی می باشد که طرفداران زیادی هم در بین آقایان و هم در بین بانوان دارد. بسیاری از افرادی که قصد خرید زنجیر نقره دارند این سوال را می پرسند که آیا زنجیر نقره سیاه می شود؟ در جواب این سوال بهتر است بدانید که در ساخت زنجیر های نقره معمولا مقدار بسیار ناچیزی برنج و مس به کار میرود که همین امر باعث می شود به مرور زمان رنگ زنجیر نقره روبه تیره شدن برود البته عواملی مانند: قرارگرفتن در معرض مواد شیمیایی، عرق بدن، لوازم آرایشی مثل کرم و وایتکس نیز تاثیر زیادی بر سیاه شدن زنجیر نقره دارند.

آیا زنجیر نقره سیاه می شود؟

علت سیاه شدن زنجیر نقره چیست؟

یکی از نگرانی های که باعث می شود افراد از خریدن زنجیر نقره منصرف کند سیاه شدن آن می باشد. در واقع می توان گفت که مهمترین علت سیاه شدن نقره واکنش نقره با اکسیژن موجود در هوا می باشد که به آن اکسیداسیون می گویند. همچنین از دیگر دلایل سیاه شدن زنجیر نقره قرار گرفتن آن در معرض آلودگی های هوا و رطوبت می توان اشاره کرد.

راه های سفید کردن زنجیر نقره

 راه های زیادی برای سفید کردن زنجیر نقره وجود دارد. اگر زنجیر شما نقره اصل باشد می توان به راحتی آن را سفید کرد اما اگر ناخالصی داشته باشد رنگ اصلی خود را هرگز به دست نمی آورد.

استفاده از آبلیمو

برای سفید کردن زنجیر نقره خود می توانید که آن را به مدت یک شب در محلول آب، آبلیمو و شیرخشک بخیسانید. سپس روز بعد آن را با آب خالی شستشو دهید زنجیر نقره شما به خوبی سفید شده و رنگ اصلی خود را به دست می آورد.

استفاده از ورق آلومینیوم

یکی از موثر ترین روش های سفید کردن زنجیر نقره که تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است استفاده از ورق آلومینیوم می باشد. برای اینکار ابتدا باید یک لیتر آب به همراه یک قاشق جوش شیرین و یک ورق آلومینیوم را بگذارید بجوشد سپس به مدت ۱۰سانیه زنجیر نقره سیاه شده خود را درون آن قرار دهید این کار قوی ترین راه برای سفید شدن نقره است. اما اگر در این صورت نیز باز زنجیر نقره شما کدر بود می توانید با جوش شیرین و آب یک خمیر درست کنید و با استفاده از اسکاچ بر روی زنجیر نقره بسابید بعد از آبکشی مشاهده خواهید کرد که زنجیر نقره شما به خوبی سفید شده است.

استفاده از پودر لباسشویی

ابتدا یک طرف را با آلومینیوم بپوشانید سپس درون آن را با آب جوش و کنید و یک قاشق غذاخوری پودر لباسشویی درون آن بریزید حال می توانید زنجیر نقره خود را به مدت یک دقیقه درون آن قرار دهید و سپس آبکشی کرده و خشک کنید همانگونه که مشاهده می کنید زنجیر نقره شما کاملا سفید شده است.

استفاده از سس گوجه فرنگی

برای این کار می توانید مقداری از سس را بر روی یک پارچه یا حوله قرار دهید و بر روی زنجیر نقره سیاه شده خود بمالید در صورتی که زنجیر کدر ماند می توانید زنجیر را به خوبی با سس بپوشانید و اجازه دهید به مدت ۱۵دقیقه بماند سپس  آن را شستشو دهید.

استفاده از نشاسته ذرت

یکی از راه هایی که برای سفید شدن زنجیر نقره بسیار مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از خمیر نشاسته ذرت و آب می باشد. برای این کار شما می توانید یک خمیر از نشاسته ذرت و آب تهیه کنید و آن را بر روی زنجیر سیاه شده بمالید بعد از خشک شدن می توانید آن را با استفاده از یک حوله یا پارچه زبر تمیز کنید. با این کار می توانید به راحتی درخشش زنجیر نقره را مانند روز اول خود مشاهده کنید.

استفاده از ژل ضد عفونی کننده دست

این ژل علاوه براین که می تواند باکتری ها و آلودگی ها را به خوبی از دست شما تمیز کند می تواند به راحتی زنجیر و هر چیزی از جنس نقره را نیز تمیز کند. برای تمیز کردن زنجیر نقره خود با ژل ضد عفونی کننده دست می توانید مقداری از آن را بر روی یک پارچه ریخته و روی زنجیر بسابید تا به خوبی آن را تمیز کند.

1,560,000 تومان
2,786,000 تومان
6,652,000 تومان
7,737,000 تومان
5,604,000 تومان
9,960,000 تومان
23,880,000 تومان
1,548,000 تومان

استفاده از خمیر دندان

برای این که زنجیر نقره خودرو را با استفاده از خمیر دندان سفید کنید. باید مقداری از خمیر دندان را به خوبی بر روی زنجیر خود بمالید تا تمامی سطح آن را بپوشاند سپس اجازه دهید تا خمیر دندان خشک شود و با استفاده از آب ویا پارچه آن را از روی زنجیر پاک کنید حالا می توانید یک زنجیر نقره سفید شده درخشان را مشاهده کنید.

استفاده از شیشه پاک کن

برای سفید کردن زنجیر نقره خود با استفاده از شیشه پاک کن شما می توانید مقداری از این محلول را بر روی زنجیر اسپری کرده و با استفاده از مسواک آن را به تمام سطح نقره بمالید با این کار زنجیر نقره شما به خوبی سفید می شود.

آیا زنجیر نقره سیاه می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *