روش تشخیص زنجیر نقره

زنجیر و گردنبندهای نقره از جمله اکسسوری های پرطرفدار در میان خانم ها و آقایان هستند. علت این موضوع به درخشش و زیبایی زنجیر نقره و دوام و ماندگاری آن بر می گردد. نقره فلزی ارزشمند و بسیار زیباست که نسبت به بسیاری از فلزات از کیفیت بالاتری برخوردار است.

اگر شما هم به خرید زنجیرهای نقره علاقه دارید، باید با روش تشخیص زنجیره نقره اصل آشنا باشید؛ چرا که متاسفانه برخی از فروشندگان سودجو فلزات دیگری را به جای نقره اصل جا می زنند. در این مطلب تصمیم داریم روش های تشخیص زنجیره نقره اصل را به شما آموزش دهیم. همراه ما باشید!

روش تشخیص زنجیر نقره
روش تشخیص زنجیر نقره

توجه به نشانه های روی زنجیر نقره

هر اکسسوری از جنس نقره نشانه خاصی دارد که به نوعی هویت آن به شمار می رود و مانند یک شناسنامه، اطلاعات آن نقره را در اختیار افراد قرار می دهد. بنابراین اولین و ساده ترین روش برای تشخیص زنجیر نقره این است که به دنبال نشانه حک شده روی آن باشید.

البته گاهی اوقات روی برخی از بدلیجات هم این نشانه وجود دارد؛ پس فقط به این روش برای خرید زنجیر نقره اعتماد نکنید.

روش تشخیص زنجیر نقره از روی عیار

یکی از بهترین روش ها برای تشخیص زنجیر نقره با کیفیت، توجه به عیار آن است. روی نقره اصل و خالص معمولا یکی از عددهای 925، 900 یا 800 دیده می شود که نشانه عیار آن هستند.

روش تشخیص زنجیر نقره استفاده از آهن ربا

این روش قدیمی ترین و رایج ترین روش تشخیص زنجیره نقره به شمار می رود. نقره فاقد خاصیت اهنربایی می باشد و اگر زنجیر شما به آهن ربا بچسبد از جنس نقره نیست. در واقع باید با نزدیک کردن آهنربا به زنجیر، نوعی نیروی دافعه میان آن ها حس کنید.

تشخیص اصل بودن زنجیر نقره به کمک یخ

استفاده از یخ یک روش ساده و در عین حال کاربردی برای تشخیص اصل بودن زنجیر نقره است. احتمالا این روش برای شما بسیار جالب و جدید باشد! نقره یک رسانای قدرتمند است، به همین دلیل یخ روی زنجیر نقره خیلی سریعتر از حالت عادی ذوب خواهد شد. برای مقایسه بهتر می توانید یک تکه یخ را روی زنجیر نقره و دیگری را در یک ظرف پلاستیکی نارسانا قرار دهید.

استفاده از صدا برای تشخیص نقره اصل

روش تشخیص زنجیر نقره اصل به کمک صدا نیاز به تمرکز و دقت بالایی دارد. برای اینکار باید یک ضربه ارام به زنجیر وارد کنید. اگر صدایی که به گوشتان رسید بسیار ظریف و مانند صدای زنگ بود نقره اصل می باشد. در غیر اینصورت صدایی بم به گوش شما خواهد رسید.

تشخیص زنجیر نقره اصل با مایع سفید کننده

این روش بسیار کاربردی است ولی به غیر از مواقع ضروری از آن استفاده نکنید. برای انجام این روش کافیست بخش کوچکی از زنجیر را به مایع سفید کننده آغشته نمایید. اگر آن بخش از زنجیر به رنگ سیاه تغییر رنگ داد، زنجیر شما نقره اصل بوده و یا دست کم روکش آن از جنس نقره است. همانطور که گفتیم این روش به دلیل سیاه کردن رنگ زنجیر چندان هم توصیه نمی شود، اما اگر مجبور به استفاده از آن شدید می توانید برای جلا دادن زنجیر خود به نقره فروشی های معتبر مراجعه نمایید.

استفاده از قوه بویایی برای تشخیص زنجیر نقره

یک روش تشخیص زنجیر نقره اصل بسیار ساده این است که از قوه بویایی خود کمک بگیرید. نقره بوی چندانی ندارد و مشام شما را آزار نمی دهد، در صورتی که فلزات دیگر مثل مس از بویی قوی و قابل تشخیص برخوردارند. اگر بویی مانند بوی آهن زنگ زده یا هر بوی ازار دهنده دیگر به مشامتان رسید، به احتمال زیاد آن زنجیر نقره اصل نیست.

خرید زنجیر نقره اصل از مراکز معتبر

همانطور که ملاحظه کردید، در بخش های قبلی بهترین روش تشخیص زنجیره نقره را به شما عزیزان معرفی کردیم. اما در صورتی که شما برای خرید زنجیر نقره به یک مرکز معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید، به هیچ کدام از روش های گفته شده نیازی ندارید و می توانید از اصل بودن زنجیر نقره خود اطمینان کامل داشته باشید.

پیدا کردن مراکز معتبر خرید و فروش نقره کار سختی نیست و شما می توانید به کمک تجربیات خریداران و مشتریان آن مراکز و میزان خوشنامی آن ها، به اعتبارشان پی ببرید، البته اگر برایتان سوالات که آیا زنجیر نقره سیاه می شود یا خیر حتما مقاله ای که در مورد آن به طور کامل شرح شده است را مطالعه کنید.

روش تشخیص زنجیر نقره0

سخن آخر

زنجیر نقره در صورت اصل بودن چه برای خانم ها و چه برای آقایان یک اکسسوری جذاب و ارزشمند به شمار می رود و از خواص درمانی فراوانی هم برخوردار است. شما می توانید به کمک روش تشخیص زنجیر نقره که در این مطلب عنوان شد و مراجعه به مراکز فروش معتبر، یک زنجیر نقره جذاب و اصل برای خود یا عزیزانتان از وب سایت سیلور تی تی تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *