روش تمیز کردن زنجیر نقره به صورت کامل در منزل

گرانی بیش از حد طلا در سال های اخیر و همچنین عدم توانایی مردم در خرید این نوع از زیور آلات باعث افزایش فروش زیور آلات نقره شده است. نقره یکی از فلزات گرانبهای جهان می باشد، که از نظر زیبای و ظرافت کاملا با طلا برابری می کند و همچنین شما با قیمت های بسیار کمتری می توانید این نوع از زیور آلات را خریداری کنید.

یکی از دغدغه های اصلی افرادی که زیور آلات نقره خریداری می کنند، تمیز کردن آن می باشد، علت این مسئله اکسید شدن نقره در محیط های عادی و نفوذ آلودگی های روی زنجیر نقره و هر نوع زیور آلات دیگری می باشد، در ادامه این مقاله روش های جدید تمیز کردن نقره در منزل را به شما معرفی می کنیم.البته اگر قصد خرید زنجیر نقره را دارید به شما پیشنهاد می کنیم  که به مقاله روش تشخیص زنجیر نقره مراجعه کنید.

استفاده از سس کچاپ برای تمیز کردن زنجیر نقره:

یکی روش های تمیز کردن نقره استفاده از سس های کچاپ خانگی می باشد، علت این مسئله وجود گروه خاصی از اسیدهای طبیعی در ترکیبات سس گوجه فرنگی یا همان کچاپ می باشد، که به راحتی به لایه های زیرین زنجیره نقره نفوذ کرده و حتی تمامی آلودگی ها را از بین می برد و زنجیر نقره شما مثل روز اول برق می زند، برای این کار شما ابتدا باید زنجیر خود را باید با آب و صابون خوب بشویید و سپس تمامی قسمت های مختلف زنجیر خود را به سس کچاپ آغشته می کنید و بگذارید

این سس حدودا ۳۰ دقیقه روی زنجیر نقره شما باقی بماند و سپس با آب آن را بشویید، این کار را ۳ بار تکرار کنید و در انتها تمامی جرم ها و آلودگی های روی زنجیر نقره شما به طور کامل از بین خواهد رفت.

استفاده از ترکیب آب داغ به همراه آبلیمو:

آبلیمو یکی از اسیدهای طبیعی است، که دارای ویژگی پاک کنندگی بالا می باشد و همچنین در تمیز کردن نقره در منزل به شما می تواند کمک شایانی بکند، برای تمیز کردن زنجیر خود باید مراحل ذیل را طی کنید:

1.ابتدا در یک ظرف مقداری آب جوش بریزید.

2.سپس حدودا ۳ قاشق غذاخوری آبلیمو به آب داغ اضافه کرده و در نهایت زنجیر نقره را در ظرف بیاندازید.

3. سپس زنجیر خود را در این ترکیب به صورت دورانی بشویید.

4.بعد از ۱۵ دقیقه زنجیر نقره خود را خارج کرده و بشویید، قطعا نتیجه دریافت شده از این روش شما را شگفت زده خواهد کرد.

روش تمیز کردن زنجیر نقره با روش های مختلف
روش تمیز کردن زنجیر نقره با روش های مختلف

روش تمیز کردن زنجیر نقره به کمک خمیر دندان:

خمیر دندان دارای ترکیبات شیمیایی خاصی است، که خاصیت سفید کنندگی دارد و به راحتی می تواند، در زنجیره نقره نیز همین عملکرد را اجرا کند، برای این کار شما باید بعد از شستشوی زنجیر نقره به مقدار کافی در تمامی قسمت ها خمیر دندان قرار دهید و خوب بر روی هر قسمتی از زنجیر خصوصا نواحی که تیره رنگ شده اند، پخش کنید، در نهایت اجازه دهید، خمیر دندان ۲۰ دقیقه روی زنجیر باقی بماند و سپس آن را بشویید، خمیر دندان به راحتی می تواند زنجیر نقره شما را مثل روز اول درخشان و براق کند.

استفاده از پودر ماشین لباسشویی به همراه آب داغ:

آنزیم های موجود در پودر ماشین لباسشویی خاصیت پاک کنندگی و لکه بری بالایی دارند و شما می توانید به کمک این ویژگی زنجیر نقره خود را مثل روز اول بکنید. برای این کار شما باید زنجیر نقره خود را در آب داغ بیاندازید و سپس مقداری به آن پودر ماشین لباسشویی اضافه کنید، در نهایت بعد از چند دقیقه متوجه تغییر رنگ زنجیر نقره خود خواهید شد، در این روش خانگی و بدون هزینه زنجیر نقره شما تا چندین درجه تغییر رنگ خواهد داشت.

استفاده از نوشابه های گازدار

نوشابه های گازدار برخلاف باورهای عمومی قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارند و به راحتی تمامی جرم و آلودگی های موجود در سطح نقره را می تواند پاک کند، برای این کار شما زنجیر نقره خود را در ظرفی که حاوی مقدار قابل توجهی نوشابه گازدار است، قرار می دهید و در نهایت پس از چندین دقیقه زنجیر نقره خود را خارج کنید.

در انتها زنجیر شما درخشندگی سابق خود را به دست خواهد آورد و شما می توانید در صورت کثیف شدن دوباره این روش را امتحان کنید، اکثر افرادی که از این روش برای تمیز کردن نقره استفاده کرده اند، رضایت کافی داشته اند و نتیجه لازم را دریافت کرده اند.

روش تمیز کردن زنجیر نقره به کمک شیشه پاک کن

در این روش شما سطح زنجیر نقره خود را به خوبی پاک می کنید و سپس شیشه پاک را در قسمت های مختلف ریخته و چند دقیقه صبر می کنید و سپس به کمک یک دستمال تمیز اقدام به پاک کردن آلودگی ها می کنید، البته استفاده از الکل در کنار شیشه پاک یک روش تکمیلی است، که به نابودی هر چه سریع تر و بهتر لکه ها و جرم ها کمک شایانی می کند.

استفاده از گچ سفید

برای این که زنجیر نقره شما دوباره مثل روزهای اول درخشان و بدون نقص شود، شما می توانید، درون ظرف در بسته ای مقداری گچ بریزید و سپس زنجیر نقره خود را در داخل آن قرار دهید، بعد از گذشت یک روز تاثیرات شگفت انگیز این روش را مشاهده خواهید کرد، علت این مسئله وجود آمونیاک در ترکیبات گچ می باشد، که تمامی آلودگی ها را در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون کوچک ترین هزینه ای از بین می برد.

روش کاربردی و خانگی استفاده از سرکه برای تمیز کردن نقره

سرکه طبیعی یک اسید قوی و شناخته شده است، که در فرآیند تخمیر به طور طبیعی ترکیبات خاصی در آن به وجود می آید، که خاصیت پاک کنندگی کاملا بالایی دارد و می تواند تمامی لکه ها و آلودگی های موجود در سطح نقره را از بین ببرد، شما در این روش زنجیر نقره خود را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه در سرکه طبیعی قرار می دهید و سپس آن را می شویید، مدت زمان قرار گرفتن زنجیر نقره در داخل سرکه بستگی به میزان آلودگی نهایی آن دارد و شما باید به این نکته توجه کافی داشته باشید.

روش تمیز کردن زنجیر نقره به کمک شیشه پاک کن
روش تمیز کردن زنجیر نقره به کمک شیشه پاک کن

روش جدید استفاده از نرم کننده مو برای تمیز کردن زنجیر نقره

نرم کننده های موی سر دارای برخی از مواد شیمیایی خاص هستند، که قدرت پاک کنندگی قابل توجهی داشته و همچنین در کنار آن مثل یک براق کننده طبیعی برای نقره عمل می کند و درخشندگی آن را دوباره می تواند تامین کند. در این روش ساده و کاربردی شما زنجیر نقره خود را در داخل نرم کننده مو سر قرار می دهید و سپس زنجیر آغشته شده به نرم کننده را ماساژ می دهید

و این کار را باید تا ۱۰ دقیقه ادامه دهید و سپس می توانید زنجیر نقره خود را بشویید و خشک کنید، این کار را اگر چند وقت یک بار تکرار کنید، جرم و آلودگی های روی زنجیر نقره به بافت های داخلی آن نفوذ پیدا نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *