راهنمای جامع خرید انگشتر عقیق

انگشتر عقیق یکی از زیورآلات محبوب و پرطرفدار است که افراد زیاد به دلیل خواص و ویژگی های مثبتی که دارد به دنبال خرید آن هستند. استفاده از انگشتر عقیق می‌ تواند مشکلات و بیماری های شما را برطرف کرده و انرژی های مثبت جهان را به سمت شما روانه کند. اما با توجه به به صرفه نبودن استخراج سنگ طبیعی، برخی افراد اقدام به ساخت سنگ مصنوعی می کنند که به طور حتم از خواص سنگ طبیعی برخوردار نیست. در این راهنمای خرید انگشتر روش های تشخیص سنگ اصلی از تقلبی را مورد بررسی قرار می دهیم.

سنگ عقیق چیست؟

عقیق که با نام آگات نیز شناخته می‌ شود یک سنگ نیمه شفاف است که از بافت لایه ای برخوردار بوده و جزو سنگ های آذرین هستند. این سنگ در طبیعت در طیف رنگی قرمز تا بنفش وجود دارد که استفاده از آن در ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس رونق دارد.

این سنگ یکی از مهم ترین سنگ های جواهراتی است که استفاده از آن توسط دین اسلام توصیه شده است. انواع مختلفی از سنگ عقیق در طبیعت از نظر رنگ، ماهیت و نحوه تشکیل وجود دارد که در راهنمای جامع خرید انگشتر عقیق انواع این سنگ را از نظر رنگ مورد بررسی قرار می دهیم.

  • عقیق سرخ: این سنگ از قداست و محبوبیت زیادی در بین مسلمانان برخوردار است که به دلیل فراوانی آن در سرزمین یمن به نام عقیق یمانی نیز شهرت دارد.
  • عقیق شفاف: این نوع سنگ عقیق به نام در کوهی در ایران شناخته می شود که از محبوبیت بالایی در بین مسلمانان برخوردار بوده که دلیل آن برگرفته شدن از آرامگاه امیرالمؤمنین (ع) است.
  • عقیق زرد: این نوع از سنگ عقیق به دلیل وجود روایات بسیاری که از معصومین (ع) درباره ارزش معنوی والای این سنگ وجود دارد، پرطرفدارترین نوع عقیق است. بر روی این نوع سنگ عقیق اسامی اعظم خدا را حکاکی می‌کنند که به همین دلیل به نام شرف شمس شهرت دارد.
  • عقیق آبی: این نوع از سنگ عقیق که برای ایجاد آرامش ذهنی و همچنین رفع التهاب های بیماری روماتیسم مفید است از معادنی در کشورهای ایران، هند، یمن و غیره بدست می آید.
  • عقیق سبز: افزایش تمرکز، ایجاد آرامش روحی و افزایش قدرت حافظه از خواص این نوع سنگ عقیق است
راهنمای خرید انگشتر عقیق
راهنمای خرید انگشتر عقیق

خواص و ویژگی های سنگ عقیق

 در این قسمت از راهنمای جامع خرید انگشتر عقیق با چند نمونه از خواص و ویژگی های سنگ عقیق که در مورد آن ها روایت شده است آشنا می شویم. بر اساس شواهد علمی، متافیزیکی و روایی این سنگ برای رونق بخشیدن به کسب و کار و افزایش درآمد، از بین بردن انرژی های منفی، درمان بیماری های گوارشی، تقویت اعتماد به نفس، بهبود وضعیت گردش خون، بهبود دردهای استخوانی و غیره بسیار مفید است.برای کسب اطلاع بیشتر می توانید مقاله خواص سنگ عقیق مراجعه کنید.

روش های تشخیص نگین عقیق اصل از تقلبی

در این بخش از راهنمای جامع خرید انگشتر عقیق با مهم ترین و پر چالش‌ ترین موضوع روبرو می شویم که مربوط به تشخیص عقیق اصلی از تقلبی است. هر چند تشخیص نوع اصلی کار پیچیده ای به حساب می آید اما روش هایی وجود دارد که تا حدودی می تواند برای این کار به شما کمک کند.

  • در صورتی که با کشیدن نگین عقیق بر روی شیشه یا سنگ های یشم، لاجورد و فیروزه بر روی آن ها خط و خش ایجاد شود، نگین اصل است.
  • اگر دمای نگین در تابستان سردتر و در زمستان گرم تر از دمای طبیعی باشد، نگین اصل است.
  • در صورتی که در اثر قرار دادن نگین در برابر نور، حالت ابر و باد و هرج و مرج رنگی، بی نظمی یا حالت کندویی مشاهده کنید، با نگین اصل روبرو شده اید.
  • اگر نگین انگشتر، عقیق اصلی باشد در صورت قرار گرفتن در معرض شعله آسیب نخواهد دید و نشان از اصل بودن آن است.

مواردی که در راهنمای جامع خرید انگشتر عقیق برای تشخیص نگین اصل عنوان شد، ممکن است از طرف فروشنده اجازه انجام آن ها وجود نداشته باشد. بنابراین بهترین راه برای خرید انگشتر عقیق با نگین اصل، خرید از فروشگاه های معتبری است که ضمانت نامه اصالت به خریداران ارائه می کنند.

روش های نگهداری از انگشتر عقیق

از جمله انگشتر های مورد علایق بسیاری از ایرانی ها می توان به انگشتر عقیق اشاره کرد البته سنگ عقیق خود نوع و شکل های مختلفی دارد که در بالا به آن ها اشاره کرده ایم اما شما باید در مورد روش های نگهداری از انگشتر عقیق اطلاع داشته باشید تا در صورت هر به وجود آمدند هر گونه مشکل این مسئله را به راحتی برطرف کنید.

ثواب انگشتر عقیق

روایت های مختلفی در مورد ثواب این نوع انگشتر ها وجود دارد که از جمله روایت های امام صادق و امام رضا (ع) در مورد دعا و حاجت ها و اینکه اگر کسی از این انگشتر استفاده کند معمولا دچار فقر و تنگدستی نمی شود. اگر علاقه به اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید می توانید به مقاله آیا انگشتر عقیق ثواب دارد مراجعه کنید.

راهنمای جامع خرید انگشتر عقیق
راهنمای جامع خرید انگشتر عقیق

جمع بندی

بر اساس روایات از ائمه معصومین (ع) و شواهد علمی، سنگ عقیق یکی از سنگ های طبیعی است که از خواص و ویژگی های بسیار مفیدی برخوردار است به همین دلیل در میان مسلمانان محبوبیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از افراد برای بهره مندی از خواص این سنگ نسبت به خرید یکی از انواع آن به صورت نگین بر روی انگشتر اقدام می کنند.

با توجه به اینکه تشخیص نگین اصل از تقلبی کار دشواری است در راهنمای جامع خرید انگشتر عقیق روش های تشخیص نوع عقیق و اصل بودن آن را مورد بررسی قرار دادیم البته انتخاب خود سنگ عقیق را نیز باید در نظر گرفت و به دنبال بهترین و با کیفیت ترین هر کدام از آن ها بود.

سوالات متداول

تشخیص انواع عقیق اصل کار سخت و پیچیده ای هست؛ اما راهکارهایی برای تشخیص اصالت عقیق وجود دارد که می توان با کمک گرفتن از آنها تا حدی عقیق اصل را از تقلبی تشخیص داد.

همانطور که گفته شد، رنگ انگشتر عقیق بیشتر یک مسئله سلیقه ای است. برخی از افراد رنگ سرخ را بیشتر دوست داشته و عقیق خود را به این رنگ انتخاب می‌کنند. برخی دیگر نیز با توجه به علاقه ای که دارند از نمونه های رنگ های دیگر استفاده می‌کنند. اما از نظر تاثیرات و خواص، در روایات متعددی به برخی از رنگ های عقیق توجه ویژه ای شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *