راهنمای خرید سرویس نقره

فلزات به عنوان جزئی جدایی ناپذیر از طبیعت، همواره برای بشر پر کاربرد بوده اند؛ فلز نقره بعد از طلا و پلاتین سومین فلز گرانبها و ارزشمند شناخته شده است و کاربرد بسیار زیادی در ساخت زیورالات مختلف دارد. در این مطلب قصد داریم شمار را برای خرید بهترین سرویس نقره و نکات مهمی در این زمینه راهنمایی کنیم. پس با ما همراه باشید.

نقره چیست و تاریخچه آن؟

نقره، فلزی براق و نرم می باشد که دارای بیشترین رسانایی الکتریکی میان سایر فلزات را دارد به همین دلیل علاوه بر صنعت مد و ساخت زیورالات در صنایع دیگری همچون عکاسی، موسیقی ، پزشکی (دارای خواص ضد میکروبی )نیز مورد استفاده گسترده قرار می گیرد.

این فلز در زبان انگلیسی و لاتین به سیلور یا ارگنتوم و اسیم نیز مشهور می باشد و معنی لغوی آن “سپیدی” می باشد. جالب است بدانید که کشور عزیزمان ایران، جزو کهن ترین کشور ها در استخراج و کشف این فلز گرانبها بوده است و در حال حاضر جزو نوزدهمین کشور جهان در تولید نقره به شمار می آید.

راهنمای خرید بهترین سرویس نقره

امروزه استفاده از نقره به عنوان کامل کننده و هماهنگ کننده پوشش و استایل افراد اهمیت زیادی برای خانم ها و اقایان دارد.در هنگام خرید سرویس نقره باید به جوانب متعددی دقت کنید تا در نهایت بهترین سرویس نقره را خریداری نمایید. در ذیل به مهم ترین نکات در خرید بهترین سرویس نقره اشاره خواهد شد:

1. توجه به عیار نقره مهم ترین نکته در خرید بهترین سرویس نقره می باشد:

همه ی جواهرات نقره کد گذاری شده اند و یکی از اصولی ترین روش ها برای انتخاب مرغوب ترین سرویس نقره توجه به کد آن است. نقره خالص که دارای رنگی کدر و جنسی نرم می باشد دارای کد 999 می باشد و در واقع خالص ترین فلز نقره به شمار می اید ولی از ان در تهیه و ساخت زیورالات استفاده نمی شود و باید با فلزات دیگری ترکیب گردد . نقره استرینگ که شامل فلز نقره و مس می باشد در ساخت زیورالات موجود در بازار به کار می رود و دارای عیار 925 می باشد.

 اضافه کردن فلزاتی نظیر مس و برنج سبب افزایش مقاومت فلز نقره و همچنین زیبایی و درخشش ان میشود. بنابراین در هنگام خرید سرویس نقره به عیار ان توجه ویژه ای نمایید و در صورت عدم وجود کد گذاری عیار ان را از فروشنده سوال کنید سرویس های نقره ای که دارای عیار پایین تری نسبت به عیار استرینگ یا 925 داشته باشند قابلیت حفظ رنگ ندارند و به زودی رنگ ان ها کدر خواهد شد.

راهنمای خرید سرویس نقره به بهترین قیمت ها
راهنمای خرید سرویس نقره به بهترین قیمت ها

2. نقره اصل نباید خاصیت جذب اهنربا داشته باشد !

توجه داشته باشید که نقره اصل به هیچ عنوان دارای خاصیت اهنربایی نمی باشد لذا در هنگام خرید سرویس نقره اصل یک اهن ربا را با خود همراه داشته باشد در صورتی که اجزای سرویس مورد نظر به اهنربا چسبید ، احتمالا دارای عیار بسیار پایین بوده یا استیل می باشد .

3. در هنگام خرید سرویس نقره یک پارچه سفید همراه داشته باشید!

سرویس انتخابی را به پارچه مالش دهید در صورتی که پارچه مورد نظر سیاه شد احتمال اصل بودن سرویس نقره انتخابی توسط شما بسیار بالاست.

4. زیورالات نقره را حتما با فاکتور خریداری کنید

حتما دقت کنید که وزن صحیح سرویس نقره در فاکتور درج شده باشد و داری مهر و امضا باشد.

5. در سرمایه گذاری نقره دقت کنید

اگر قصد دارید سرویس نقره را برای سرمایه گذاری تهیه کنید سرویسی را انتخاب کنید که بدون نگین باشد تا در هنگام فروش سود بیشتری نصیب شما شود .

6. استفاده از یخ!

همان طور که پیشتر اشاره شد نقره دارای رسانایی گرمایی فوق العاده بالایی است به همین جهت یکی از راههای شناسایی نقره اصل و مرغوب استفاده از یخ می باشد. یک قطعه یخ را در مجاورت سرویس نقره خود قرار دهید در صورتی که سریعتر از معمول ذوب شود سرویس شما اصل می باشد.

چرا نقره بعد از مدتی سیاه می شود؟

سیاه شدن سرویس نقره به مرور زمان یا در اثر مجاورت با مواد شیمیایی امری اجتناب ناپذیر است اما بابت این مسئله نگران نباشید؛ چرا که این امکان وجود دارد تا رنگ طبیعی سرویس شما پس از یک شستشوی ساده به حالت عادی بازگردد.

دلیل تغییر رنگ سرویس های نقره موجود در بازار نیز واکنش شیمیایی بین گوگرد معلق در هوا و فلز مس یا برنج موجود در سرویس نقره است اما همان طور که اطلاع داده شد به سادگی قابلیت شستشو تویگسط پولیش را دارد.

جمع بندی

 در این مطلب سعی شد به مهم ترین سوالات شما از جمله “چگونه سرویس نقره بخریم ؟” و “راهای تشخیص نقره اصل را خدمت شما عزیزان معرفی نماییم. در متون بالا بسیاری از موارد در مورد راهنمای خرید سرویس نقره اشاره شده پس هنگام تهیه محصولات نقره حتما دقت لازم را به عمل بیاورید.

 به طور کلی توصیه می شود خرید انگشتر مردانه نقره و دیگر اقلام نقره مورد نظر را از فروشگاههای معتبر انجام دهید و پس از خرید حتما فاکتور دریافت کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید به اسانی پیگیری نمایید . فروشگاه انلاین سیلور تی تی با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه فروش بدلیجات و زیورالات نقره، دارای بهترین و متنوع ترین طرح ها می باشد شما عزیزان می توانید جهت تهیه سرویس نقره مرغوب و اصل و همچنین سایر اقلام  نقره به سایت سیلور تی تی مراجعه کرده و با مقایسه انواع محصولات و تماس با کارشناسان مجرب این فروشگاه بهترین انتخاب را در این حوزه داشته باشید. در وبلاگ سیلور تی تی مقالات مشابهی برای مانند راهنمای خرید سرویس نقره وجود دارند که با مطالعه هر یک از آن های می توانید اطلاعات زیادی را کسب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *