ساخت انگشتر با کاغذ یکی دیگر از کاردستی های جالب و دوست داشتنی است که می توان ساخت ، زیرا این کار دستی جالب علاوه بر سرگرم کردن باعث افزایش خلاقیت و تمرکز می شود. زیرا بازی اوریگامی  که از نتیجه برش کاغذ برای رسیدن به یک شکل نهایی با تنوع زیادی از کاغذ های رنگی می باشد که هر کدام بسته به سخت یا آسون بودن ساخته می شوند. امروزه در بسیاری از مدارس حتی دانشگاه سطح بالا در جهان از این بازی به عنوان روشی برای افزایش خلاقیت و تمرکز استفاده می شود.

اما در این مقاله شما روشی برای ساخت انگشتر با کاغذ آشنا خواهید شد که صرفا با زمان اندکی و با وسایل بسیار ساده می توانید این انگشتر کاغذی را درست کنید و به عنوان یک کاردستی جالب از آن یاد کنید البته این نکته را در نظر داشته باشید که خرید انگشتر زنانه برای کادو دادن بهتر از یک کاردستی با کاغذ است اما این هدیه می تواند جالب باشد ، در کل درست کردن انگشتر با کاغذ جذاب برای نوجوان ولی کمی سخت است.

ویدئو آموزشی ساخت انگشتر

 

مراحل ساخت انگشتر با کاغذ

1-برای ساخت هر وسیله ای نیاز به مواد اولیه یا لوازمی برای ساخت وجود دارد ، برای ساخت انگشتر با کاغذ نیز باید یک تکه کاغذ را به اندازه 5 در 10 سانتی متر  را ببرید. این یک اندازه مناسب برای انگشتر کاغذی می باشد اگر چه می توان یک کاغذ بزرگتر و ضخیم برای محکم شدن آن استفاده کرد ولی توصیه ما استفاده از این اندازه برای کاغذ است.

2- تکه کاغذ را به صورت افقی از وسط تا کنید و روی یک سطح صاف قرار دهید که بلند ترین اضلاع آن به صورت افقی بوده و قسمت بالای کاغذ را پایین آورده تا وسط یک چین ایجاد شده پس از آن تکه کاغذ را باز کنید.

آموزش ساخت انگشتر با کاغذ

3-در قدم بعدی در حالی که کاغذ باز شده و دوباره به صورت افقی قرارگرفته  و لبه بلند پایینی را تا وسط بالا بیاورید ، این قسمت را صاف کرده تا یک چین شکل بگیرد و سپس لبه بلند بالایی را تا چین میانی به سمت پایین بکشید و در اینجا یک چین ایجاد کنید. تا اینجا دقت داشته باشید که تمام چین ها ساخته شده باید موازی یک دیگر باشند.

4.بدون باز کردن چین و چروک، کاغذ را بردارید و آن را برگردانید تا رو به طرف شما صاف شود. کاغذ را به صورت عمودی قرار دهید و بالای کاغذ را به سمت پایین بکشید تا به پایین کاغذ برسد و یک چین وسط تشکیل دهید.

5-هر گوشه را به وسط بیاورید، دو مثلث تا شده ایجاد کنید که یکدیگر را لمس کنند. چین‌ها را فشار دهید تا زیبا و صاف شوند. این کار را فقط روی لبه تا شده انجام دهید، نه در طرف مقابل جایی که چین وجود ندارد.

روش ساخت انگشتر با کاغذ بدون چسب

6- بعد از اینکه چین های خوبی ایجاد کردید،دو مثلث کوچک را باز و چین عمودی را طوری باز کنید که کاغذ کوتاه و بلند  باشد و هر دو مثلثی را که در وسط کاغذ چین دارد، تا کنید تا ناپدید شوند پس از انجام این مرحله، کاغذ شما دوباره به صورت عمودی از وسط تا می شود، شبیه یک مداد کوتاه با نوک تیز و یک لبه صاف به پایین

7-نوک مداد باید به سمت چپ باشد. لبه بلند پایین کاغذ را به سمت مرکز بکشید و یک چین تشکیل دهید. همین کار را با لبه بلند بالایی انجام دهید، آن را تا کنید تا وسط آن را لمس کند در این مرحله فقط لایه بالایی کاغذ را تا کنید، نه لایه پایینی.

8-کاغذ را طوری برگردانید که نقطه همچنان به سمت چپ باشد. لبه بلند پایینی کاغذ را به سمت وسط بکشید و یک چین قوی ایجاد کنید. لبه بلند بالایی را نیز تا وسط کاغذ پایین بکشید.

ساخت انگشتر با کاغذ بدون چسب

9-فقط تای عمودی بلند را باز کنید تا «الماس» کاغذی شما در وسط یک نوار کاغذی بلند و باریک قرار گیرد. برای اینکه الماس خود را به صورت مربع نشان دهید، انتهای صاف یک مداد را داخل الماس بچسبانید تا قسمت بالای آن صاف شود.

10-حلقه را طوری روی انگشت خود قرار دهید که الماس به سمت بالا باشد. برای اطمینان از جا افتادن آن، لبه یک انتهای کاغذ را به انتهای دیگر کاغذ بکشید و در صورت لزوم آن را سفت کنید پیچاندن انتهای کاغذ به دور مداد می تواند به حفظ شکل حلقه آن کمک کند.

ساخت انگشتر با کاغذ بدون چسب

دراین روش شما به راحتی و بدون استفاده از هر نوع چسبی می توانید این کار را انجام دهید و نکته جالب در مورد این نوع از کار دستی این است که باید دقت لازم را داشته باشید که به راحتی خراب نشوند. و اگر به دنبال خرید انگشتر زیبا و شیک هستید حتما از تنوع بسیار زیادی که در وب سایت سیلور تی تی وجود دارد بازدید کنید.  البته خرید انگشتر مردانه قطعا به صرفه تر برای شما خواهد بود.

جمع بندی

در نهایت باید بگوییم که برای ساخت انگشتر با کاغذ باید مراحلی که در بالا ذکر شده است را به دقت انجام دهید در اگر سئوالی در مورد نحوه درست کردن انگشتر با کاغذ یا هر کدام از آن داشتید در بخش کامنت های می توانید بپرسید.

2 دیدگاه برای “آموزش ساخت انگشتر با کاغذ

  1. سینا فتحی گفته:

    سلام ممنونم از آموزش خوبیتون
    درست کردن انگشتر با کاغذ واقعا برام جذاب اگر آموزشی در مورد ساخت انگشتر با ابزار دیگه ای رو داشتید حتما برام بذارید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *