راهنمای خرید انگشتر فیروزه

یکی از پرطرفدارترین نوع انگشتر ها را می توان فیروزه نام برد که محبوبیت بسیاری بین خانم و آقایان دارد این نوع از انگشتر ها خاصیت هایی نیز با خود به همراه دارند که در ادامه به طور مفصل هر کدام را شرح می دهیم.

انگشتر یکی از زیورآلات جذاب و محبوب برای خانم و آقایان است که در رکاب های مختلفی با جنس های مختلفی اعم از (طلا، نقره ، استیل) با نگین های عقیق ، فیروزه ، شرف الشمس روانه بازار می شود هر کدام از انگشتر ها طبق رسوم یا ادیان مختلف خاصیت هایی دارد اگر علاقمند به این مورد هستید که کدام انگشتر ثواب بیشتر دارد پیشنهاد می کنیم مقاله موجود در وب سایت سیلور تی تی را حتما مطالعه کنید.

فیروزه چیست؟

فیروزه که به رنگ آبی یا آبی مایل به سبز معروف است در نقاط مختلفی از دنیا مانند : آمریکا ، مصر ، ایران ، هندوستان یافت می شود که بهترین نوع آن فیروزه های خراسان و هندی است ماده رنگی فیروزه که مربوط به مس و آهن بوده باعث به اصطلاح زنده بودن فیروزه می شود و مواد شیمیایی، چربی ، اسید ها و…. باعث آسیب رساندن به فیروزه می شوند.

راهنمای خرید انگشتر فیروزه0

انواع سنگ فیروزه

فیروزه عجمی

از با ارزش ترین نوع فیروزه که به رنگ آبی پر رنگ و شکل تراش داده شد این سنگ هیچ گونه رگه نداشته و کاملا صاف و فقط در ایران یافت می شود.

فیروزه شجری

این فیروزه را صرفا می توان از رگه یا شجر های سیاه و قهوای تشخیص داد که مربوط به سنگ اصلی تشکیل دهند آن ها می باشد. این رگه ها طرح عای غیر منظمی را تشکیل داده که شفاف و زیبا می باشد. دلیل نام گذاری این فیروزه شباهت زیاد آن به برگ درختان می باشد

برخی از انگشتر های فیروزه از با رکاب طلا روس

314,000 تومان
397,000 تومان
ناموجود
260,000 تومان
ناموجود
233,000 تومان
ناموجود
273,000 تومان
274,000 تومان

خاصیت انگشتر فیروزه

انگشتر فیروزه خود خاصیت های فراوانی داشته و احادیث مختلفی از معصومین در باره موجود است اما از برجسته آن ها می توان به ، بی نیازی و دفع فقر ، رفع مشکل فرزند آوری ، استجابت دعا ، عامل پیروزی ، دور کننده انواع درد برای مردان و زنان اشاره کرد.البته رکاب انگشتر نیز خود تاثیر فراوانی براین موارد دارد.اگر دوست دارید اطلاعات بیشتر در مورد خواص سنگ فیروزه بدانید حتما مقاله جامع را در و بلاگ سیلور تی تی مطالعه کنید

انگشتر فیروزه در کدام انگشت قرار می گیرد

یکی از مواردی که افراد هنگام انداختن انگشتر به آن توجه می کند این است که انگشتر باید در کدام دست قرار گیرید ، روایت ها و احادیث مختلفی در مورد از پیامبر(ص) و معصومین نقل شده است که با توجه نتجیه گیری انجام شده بهتر است انگشتر فیروزه در دست راست قرار گیرد اما این مورد به صورت مستحب بوده و هیچ گونه واجباتی در این مورد نقل نشده است که حتما انگشتر باید در دست چپ قرار گیرد.

انگشتر فیروزه در خواب

انگشتر فیروزه در خواب نشانه چیست

تعابیر مختلفی در مورد خواب دیدن انگشتر وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم اما نکته مهم در راهنمای خرید انگشتر فیروزه این است که آیا شما علاقه ای به خرید انگشتر فیروزه دارید یا خیر؟!

فیروزه در خواب قدرت روانی و روحی و نشان تسلط بر اعصاب خویش می باشد، اعصاب انسان نیز ظریف بوده و گاهی با اتفاقات کوچک بهم میریزد و فرد کنترل خود را از دست می دهد اما روایت های مختلف در تعیبر خواب انگشتر به شرح زیر است:

1.محمد بن سیرین : دیدن خواب انگشتر فیروزه ،ظفر و قوت حال روانی است

2.جابر مغربی گوید: دیدن آن در خواب به مقدار انبوه نشانه ای از مال زیاد است.

3.به روایت امام صادق(ع): ایشان به چهار نشانه اشاره کرده اند که اگر فردی خواب فیروزه ببیند چهار وجه دارد : ظفر و پیروزی ، حاجت روایی، قدرت و قوت، ولایت و حکومت

همه موارد بالا به نشانه مثبتی از دیدن خواب انگشتر فیروزه اشاره کرده اند پس نتجیه گیری نهایی نشان خواهد که اگر شما خواب هایی در این مورد دیدید نشانه هایی خوب و مثبت در انتظار شما خواهد بود.

روش شستن انگشتر فیروزه

با توجه به اینکه فیروزه را سنگ زنده می نامند در صورتی که از آن درست نگهداری نکنید از بین خواهد رفت در ادامه به روش های مختلفی اشاره خواهیم کرد که به راحتی می توانید آن را بشوید.

استفاده از پارچه نخی

هنگامی که فیروزه شما به مواد اسیدی آغشته شده است برای تمیز کردن آن کافیست از یک پارچه نخی نرم و مرطوب استفاده و آن را به آرامی روی سنگ فیروزه بکشید.

استفاده از پارچه چرمی

در این روش کافیست شما انگشتر روی پارچه چرمی بکشید تا  فیروزه درخشنده و زیبا شود البته اگر علاقمند به روش های دیگر برای تمیز کردن نقره وجود دارد که در مقاله به طور کامل به آن اشاره کرده ایم.

جمع بندی

در مقاله راهنمای خرید انگشتر فیروزه سعی کردیم با تمام جوانب و مواردی که برای شما هنگام تهیه انگشتر فیروزه مهم و ضروری است صحبت کنیم اما اگر سئوالی در مورد هر یک از انگشتر ها دارید در بخش کامنت بنویسید تا در اسرع وقت پاسخگو شما خواهیم بود.

سوالات متداول

انگشتر فیروزه در خواب چهار وجه دارد: ظفر و پیروزی ، حاجت روایی، قدرت و قوت، ولایت و حکومت

روایت ها و احادیث مختلفی در این مورد نقل شده است که انگشتر در دست راست مستحب می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *